Belki politikacılar tek başlarına düşündüklerinde iyi niyetle davranıyorlar. Belki Teog'un kaldırılmasını isteyen bir politikacı çok iyi niyetle, çocukların üzerindeki stresi azaltmak istiyor.
Peki küresel boyutta işin aslı nedir? Politikacılara etki eden uluslararası güçler neyin peşinde? Görünen o ki gerçek yanıt pek iç açıcı değil.
Yıllardan bu yana, yalnızca ülkemizde değil, tüm dünyada, eğitime yatırım yapmış olmanın fark yaratmasını engelleyici politikalar güdülüyor. İşleri eğitilmeden de yapmanın matah bir şey olduğu duygusu aşılanmaya çalışılıyor.
Örneğin 5 yabancı dil bilen bir aday hakkında konuşan vasıfsız bir kişi, "Çok mu önemli? Gitmiş zamanını boşu boşuna dil öğrenmeye harcamış. Ben üç kuruş para verip tercüman aracılığıyla o işi zaten çözüyorum" diyebiliyor. 5 yabancı dili biliyor olmanın beyin gücünde yarattığı artıştan habersiz.
Ya da bir diğeri eleman ilanı vermiş. "Fabrikada çalışmak üzere, üniversitelerin endüstri mühendisliği bölümlerinden mezun ya da lise mezunu elaman alınacaktır." Fark yok bu adama göre. Eleman yazmayı bilmiyor, elaman yazıyor ama olsun. Çok da önemli değil.
Emperyalizm, eğitime yatırım yapanla, eğitime yatırım yapmayanı mümkün olduğunca eşitleyerek, eğitime yatırım yapanı keriz durumuna düşürmek istiyor.
Sadece ülkemizde değil, tüm dünyada.
Bunu yapmak için de başta Teog olmak üzere, farkı ortaya çıkarabilecek her türlü uygulamayı ortadan kaldırmaya çalışıyor. Yeter ki fark anlaşılmasın.
Elbetteki bunları kanıtlamak zor. Ama hissedilen bu.
Hayırlı olsun.
Peki küresel boyutta işin aslı nedir? Politikacılara etki eden uluslararası güçler neyin peşinde? Görünen o ki gerçek yanıt pek iç açıcı değil.
Yıllardan bu yana, yalnızca ülkemizde değil, tüm dünyada, eğitime yatırım yapmış olmanın fark yaratmasını engelleyici politikalar güdülüyor. İşleri eğitilmeden de yapmanın matah bir şey olduğu duygusu aşılanmaya çalışılıyor.
Örneğin 5 yabancı dil bilen bir aday hakkında konuşan vasıfsız bir kişi, "Çok mu önemli? Gitmiş zamanını boşu boşuna dil öğrenmeye harcamış. Ben üç kuruş para verip tercüman aracılığıyla o işi zaten çözüyorum" diyebiliyor. 5 yabancı dili biliyor olmanın beyin gücünde yarattığı artıştan habersiz.
Ya da bir diğeri eleman ilanı vermiş. "Fabrikada çalışmak üzere, üniversitelerin endüstri mühendisliği bölümlerinden mezun ya da lise mezunu elaman alınacaktır." Fark yok bu adama göre. Eleman yazmayı bilmiyor, elaman yazıyor ama olsun. Çok da önemli değil.
Emperyalizm, eğitime yatırım yapanla, eğitime yatırım yapmayanı mümkün olduğunca eşitleyerek, eğitime yatırım yapanı keriz durumuna düşürmek istiyor.
Sadece ülkemizde değil, tüm dünyada.
Bunu yapmak için de başta Teog olmak üzere, farkı ortaya çıkarabilecek her türlü uygulamayı ortadan kaldırmaya çalışıyor. Yeter ki fark anlaşılmasın.
Elbetteki bunları kanıtlamak zor. Ama hissedilen bu.
Hayırlı olsun.
18.09.2017 Geni